Kistelek város honlapja

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01016 - „Kistelek Városi Önkormányzat ASP központhoz való csatlakozása”  - Tájékoztató elektronikus ügyintézésről

Az  önkormányzati  ASP rendszerről  257/2016.(VIII.31.)  Korm.  rendelet  alapján  a  helyi önkormányzatok  ütemezetten  csatlakoznak  az  ASP rendszerhez. Kistelek Város Önkormányzata 2018. január elsején csatlakozott az előírt rendszerhez az Európai Szociális Alap vissza nem térítendő támogatásával.  Az  ASP  szakrendszerek között megtalálható az ASP Elektronikus Ügyintézési Portál rendszer is, amely lehetőséget biztosít az elektronikus űrlap-szolgáltatás és az integrált dokumentum hitelesítési szolgáltatás igénybevételére. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló  2015.  évi  CCXXII.  törvény  előírásai  szerint  2018.  január  1-től  valamennyi önkormányzatnak, kötelező  az  elektronikus  ügyintézés  lehetőségének biztosítása.
 
A Portálon lehetősége nyílik az ügyfeleknek különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papír alap helyett elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.
 
Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu).  
 
Tekintse meg a jelenleg elérhető teljes ügykör-listát az alábbi webcímen:

Önkormányzati Hivatali Portál

AJÁNLÓ