Az önkormányzati ASP rendszerről 257/2016.(VIII.31.) Korm. rendelet alapján a helyi önkormányzatok ütemezetten csatlakoznak az ASP rendszerhez. Kistelek Város Önkormányzata 2018. január 1-jén csatlakozott az előírt rendszerhez az Európai Szociális Alap vissza nem térítendő támogatásával. Az ASP szakrendszerek között megtalálható az ASP Elektronikus Ügyintézési Portál rendszer is, amely lehetőséget biztosít az elektronikus űrlap szolgáltatás és az integrált dokumentum hitelesítési szolgáltatás igénybevételére. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény előírásai szerint 2018. január 1-től valamennyi önkormányzatnak, kötelező az elektronikus ügyintézés lehetőségének biztosítása.
A projekt során beszerzésre kerültek asztali számítógépek a ASP rendszer használatához, valamint kártyaolvasók az előírások alkalmazása miatt. Kialakításra került egy elektronikus portál a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés érdekében.
A Portálon lehetősége nyílik az ügyfeleknek különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papír alap helyett elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.
Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu). Tekintse meg a jelenleg elérhető teljes ügykör-listát az alábbi webcímen: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
A projekt 2018. június 30-án lezárásra kerül.
A projekt időtartama: 2017. május 01. – 2018. június 30.
Muhel Dorka - projektmenedzser